Dags för herr Stigsson igen då...

Innan jag börjar vill jag klargöra följande saker:

- Egentligen är jag inte direkt insatt i hans förehavanden eller överhuvudtaget den här storyn. Jag läser bara Aftonbladet och skapar en uppfattning helt grundad på vad det skriver. Punkt.

- När man separerar från någon, i synnerhet om det förekommit något slags groll innan, är det riktigt lätt att framställa saker till sin egen fördel.

Nåja. Jag läser på Aftonbladet fortsättningen på Stigsson-storyn och vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det. Åter är de inne på det där "sexuellt avvikande". Vad jag tycker är litet lustigt är hur Aftonbladet framställer hans ex-hustru: å ena sidan berättar hon öppet om deras sexuella relation, om hur förtryckt hon kände sig osv: "Tony Stigsson gillade att leva ut sina fantasier: binda henne, smiska henne med ridspö. Han ville att hon skulle ha sex med okända män och ställa upp på gruppsex. Han ville filma när de själva hade samlag." (whoaa, weirdo...) och vidare "Iréne förklarar för polisen hur Tony krävde att hon skulle vara sexigt klädd och alltid vara tillgänglig för honom. "..." 'När han kom hem på fredagen skulle huset vara rent, jag skulle helst möta honom med ett glas whisky, vara klädd i kortkort, slits, snygga jumpern, stayups och inga trosor. Barnen skulle vara fina och välkammade. Det var som en roll i en amerikansk film.'" 

Här får då jag en uppfattning av deras relation, och det finns nog ett par, tre stycken därute som liksom jag inte höjer nämnvärt på ögonbrynen. Det lustiga kommer sedan, i en annan artikel från Aftonbladet, vilken grundar sig på uppgifter och intervjuer från "Kalla Fakta" på TV4; "I 'Kalla fakta' berättade Irène Haglind om chocken när hon såg polisens beslag av porrfilmer och bilder hos hennes exman:
  -Jag såg några bilder innan jag blundade och det var kvinnor som var totalt uppbundna till händer och fötter."

Ojsan, är det bara jag som reagerar på det där aningens tvetydiga? Jag menar, om jag har en relation av det här slaget med en man måste ju jag om någon vara införstådd med hans sexuella preferenser? Och eftersom den här damen uppenbarligen (av vilka orsaker man nu kan läsa om eller ej) levt i en relation som tydligt innehåller de här "avvikande sexuella" beteendena och läggningarna torde hon väl inte bli förvånad över att hennes make håller sig med sådan porr?

Åh, jag bir så trött... Kan ingen fokusera på vad den här karln egentligen gjort för fel istället för att fördöma hans sexliv?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0