Parkera biljäveln nån annanstans...

Och förresten, dagens überirritation: ska svänga in mot huset där jag bor och inser att grannens polare har parkerat sin röda jävla SAAB mitt i vägen. Således går jag ur bilen, knackar på dörren och upplyser om att SAAB:en i sig är en jättefin bil, men inte när den står mitt i vägen och det inte går att köra runt den p.g.a. snövallarna. Vad jag får för svar? "Kan du inte köra in en annan väg? Min bil är så svårstartad så jag vill helst slippa gå ut och flytta på den..." Replikerar då att jag självklart kan köra en annan väg, men tipsar också om att "kan inte du parkera bilen på en av de lediga parkeringsplatserna istället för att ha bilen stående mitt i vägen?" Nej nej, det blev bökigt. Han skulle tänka på saken, dock. Verkade det som. Jag blir vansinnig. Jag betalar hyra för lägenheten, och i den hyran ingår en parkeringsplats samt - förmodar jag - rätten att köra in via vägen och inte via mellan husen där det är trångt som fan. Nej nej. Det finns folk med svårstartade SAAB:ar och då gäller något helt annat. Uppenbarligen. Skall minnas det ngn gång när jag vill parkera på ett liknande sätt: tänker då hävda att jag har en sådan rostig baklucka att jag inte vill köra bilen i onödan. Typ.

Summa sumarum: PARKERA BILJÄVELN NÅN ANNANSTANS OCH VISA LITET JÄVLA HÄNSYN!

Kommentarer
Postat av: Johan

hahaha, klockrent skrivit! Dock så gillar jag inte att du dissar saab, eftersom jag är saabfantast :D Klaga på ägaren, inte bilen ;)

2006-11-05 @ 19:25:12
URL: http://www.forfree.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0