Katten behöver inte vara borta...

...för att råttorna ska kunna dansa tango. Denna slutsats har jag kommit fram till efter fyra och en halv timmes stirrande på "Desperate Housewives". En mycket intelligent slutsats, om jag får säga det själv, och troligast en sådan som kan tillämpas i den riktiga världens snuskiga vardagssåpor. För jag menar, lock your man in, woman, but you ain't guaranteed a damn thing... Ju mer man försöker binda fast någon, desto mer kommer denne  - han - vilja ta sig loss. Såvida han inte är into avancerad bondage, och jag menar, sådana finns det ju också... Nå, get my point. Uppenbarligen räckte det för Carlos att Gabrielle kilade över till grannen så var kusten klar och han kunde sätta på the housekeeper. Kvällens sensmoral: det kan räcka med en snabb sväng till ICA för att din karl ska hinna en kaffe med dopp. Cynisk, jag? Icke. Realist, skulle jag vilja säga. (Och för alla er - majoriteten - som inte har råd med ett stycke kinesisk housekeeper: ingen går säker. Allt enligt den eminenta serien "Desperate Housewives".)

Övervägde att gå in på de resterande fem avsnitten av säsong tre men kom efter moget övervägande fram till att jag ju måste ha något roligt att göra imorgon också. Och mig veterligen finns det ingen del åtta ute än... Så, jag nöjer mig med att hoppa i säng, helt ensam, för mig veterligen har jag inte antagit rollen som någons housekeeper. Jag är lycklig så länge jag slipper do someone's dirty laundray...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0