Jobbgnäll & skoltrötthet...

Jag vet att det är otroligt mycket begärt, men kan ingen bara ge mig ett jobb? Eller inse hur pass briljant jag är och fixa mig en utbildning, företrädesvis ngn där jag får skriva? Ibland önskar jag att jag vore sådär äckligt politiskt korrekt som många andra unga tjejer är, att jag kunde vara så pass svår att jag finge färga håret rött, snöra på mig mina Underground-kängor som vilat i fem, sex år och flytta till Stockholm och göra karriär. Givetvis borde jag då inrikta mig på vänsterpolitik, feminism och veganism. Sorgligt nog är detta inte ett alternativ. Vore det ett alternativ skulle jag genast söka in på någon teaterlinje eftersom det vore tidernas skådespelarprestation då vänsterpolitik och feminism är allmänt löjligt i mina ögon och jag gillar en blodig biff och varmkorv.

Om inte annat, kan ingen komma på vad jag ska göra? Det känns litet som att jag är tillbaka på scratch nu, utan lägenhet, med skoltrötthet. För jag menar, jag vill ju för fan inte bli undersköterska egentligen. Jag vill skriva, skriva, skriva så varför kan jag inte få göra det? Och varför i helvete kan jag inte vara bra nog på det för att få göra det??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0