Ja, Aftonbladet, jag lovar...

klimathotet

...dyrt och heligt att låta bli att ta flyget till/från Gagnef de gånger jag behöver lämna kommunen. Vidare ska jag ge fan i bilen, trots allt går det ett par, tre bussar om dagen. Med litet tur kanske jag bara behöver vänta en timme på anslutningsbuss om jag ska till skolan, men vem bryr sig om det? Tjugofemgrader minus är ingenting; inne är det nollgradigt eftersom kommunen tänkt på miljön och således stängt av värmen. Här är vi vana. Förresten, jag är nog litet väl kinkig vad gäller busstrafiken; som synes uppmanar Aftonbladet folk att gå, och vad är väl två mil till skolan eller tre kilometer till affären när det ska storhandlas? Perfekt! Alla på landsbygden borde göra samma sak som jag tänker göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0