Sigur Rós i Dalhalla...

Var till Dalhalla igår kväll och kikade på Sigur Rós med förband Amina, vilket var riktigt grymt. Eller snarare orgasmiskt. För en gångs skull hade vi riktigt, jävla tur med vädret också: det hade hällregnat sedan typ måndag kväll, men på vägen upp mot Rättvik sprack det upp och himlen blev så blå, så blå. Att sitta i det gamla kalkbrottet, dricka vin och lyssna på ett av de mest storslagna liveband jag någonsin sett var obeskrivligt. Really so.

Sista jobbkvällen innan helgen nu, och jag är verkligen i stort behov av ledighet. Kände igår att jag inte riktigt hade det tålamod som vore på sin plats, men å andra sidan var det ingen av oss som var upplagda för jobb. Och hur kan man vara det när regnet pissar ner och allt är grått, till och med väggarna inne??

Kommande events, så: 7-9 Peace & Love i Borlänge, 13-15 Falun Street eller vad det nu heter, och slutligen Lasse W den 10/8. Det kan verkligen bli en fin sommar.

Nu vill jag ha den där solen och den där värmen vi hade för några veckor sedan. Jag är kaffesugen, för att inte tala om skvallerkåt. Men mest vill jag ha just peace and love och litet happiness. Mer sådant åt folket. Jag är märkligt ointresserad av alldeles för mycket just nu. Snart går flyttlasset från Örebro. Jag hoppas att jag inte ångrar mig. Helt ärligt vet jag fan inte vad jag vill egentligen. Men what else is new? Sedan när har jag vetat definitivt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0