Gott nytt år...

(eller "why ain't I an oldie yet?")

Nyårsafton och surprise - jag är i Djurmo. Igen. För vilket år i raden?! Internet är ett minne blott i stugan jag flyttat mitt pick och pack till. Telia upphör aldrig att förvåna. Men, förhoppningsvis rättar det till sig efter nyårshelgen. Jävlar i mig! ;)

Skånetrippen inleddes med övernattning i Örebro där jag träffade Fredrik en snabbis, vilket var hur trevligt som helst. Inser mer och mer att nästa flyttlass nog går ditåt igen. Det är nog det enda stället jag verkligen känt att jag är hemma i, bara av att åka förbi "Välkommen till Örebro"-skylten eller vad det nu är på vägen från Dalarna. Nå, Skåne var det! Och vad kan jag säga? Magsjuka? Mmm... Något ditåt iaf, så mitt besök på "Kinky Christmas" blev allt annat än långvarigt. Fy fasen. Oh well, sällskapet var ytterst sympatiskt, så det spelar ingen roll, antar jag.

Och vad gäller min önskan of becoming an oldie har det faktiskt två anledningar, iaf två jag kan komma på just nu i skrivande stund. Först av allt önskar jag att vår singelkväll med förnamn Fylla vore utbytt mot något mer stabilt, typ parmiddag och måttligt drickande till sansad middag. Sådant får man när man blir en oldie och gift. Inte så länge man är ett kiddo och singel. Och för det andra för att precis ALLA snygga karlar jag stöter på (läs: träffar, inte raggar på) fanimej är oldies och gifta vilket suger. Bara för ett exempel kan vi ta snygganhörige på jobbet. Hmmpf! 48, pappa och till och med morfar. Och givetvis happily married. Vad är fel på världen? Har inte dessa handsome gentlemen insett att en snart 24-årig brunett från Dalarna slår en trist fru sedan åtminstone tjugo år med hästlängder? ;)

Jaja, ikväll lär det då inte bli något möte med någon handsome at all, eftersom alla av hankön jag kommer att stöta ihop med har sitt på det torra sedan hur många år tillbaka??

Tjejerna sminkar sig. Och klär sig. Är det bara jag som kan vara klar på mindre än 20 så snart jag börjat??

Gott nytt år, förresten, och det heter ju att "vad man gör på nyårsafton kommer man att göra resten av det nya året" vilket jag kan säga att så är inte fallet. Nyårsafton förra året hånglade jag, och hångel har det varit torrt på i år. Däremot en hel del totalt meningslösa ligg, men det är som alla andra år. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0