Goddammit fucking iskallt!

När det är kallt ute, typ -15 och kallare är vår lägenhet LJUVLIG! Man kan gå omkring i normala kläder, t.o.m. kortärmat och mysa i värmen inne. Nu, när det är mer eller mindre vårvärme ute är lägenheten ISKALL eftersom snålkommunen verkar reglera värmen i lägenheten efter värmen ute. Ju varmare ute - desto kallare inne. Vissa dagar är det långkalsongvarning inne hos oss, alltså! Idag har jag inte hunnit till långkalsongerna, men väl till raggsockor och dubbla tröjor och lika förbannat är jag iskall. Hade jag inte haft en Eira som säkert vaknar från sin förmiddagslur när som snart hade jag tappat upp ett kokhett bad och lagt mig där i. Med tanke på kylan inne hade jag säkert kunnat ligga i badet i hela...femton minuter eller så!

Vaccination skulle Eira haft i onsdags, men BVC-sköterskan ringde och hade dubbelbokat, varför spruta blir nästa onsdag istället. Jag får ta med MIN mamma att hålla MIG i handen, spruträdd som jag är. Istället åkte jag helt enkelt och barnvaktade vilket i sig gick hyfsat. Det är ruggigt svårt att ta hand om någon annans ungar, i synnerhet då ungarna blivit så pass stora att de kan bjäbba mot!

Helgens mission börjar ikväll: Att fixa matrutiner för Eira. Något sånär i alla fall. Vi har satt fyra timmar SHARP och i skogen kan ingen höra henne skrika...

Nu fleecefilt i soffan igen. Jesus så kallt.

Och btw, nästa helg får jag JOBBA! YEEEAAAH!

(Med min tur går det väl magsjuka på jobbet lagom till dess...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0