Graviditetsförtydligandet...

Men jisses people! (Eller jisses Lisa, har du helt tappat greppet som skribent?!)

Vad jag menar  - uppenbarligast för otydligt - är att DET INTE ÄR FUCKING FEL ATT SKAFFA BARN SOM FEMTONÅRING ELLER TRETTIOFEMÅRING.

Jag RALJERAR över samhällets syn på folk som skaffar barn, oavsett om de är unga eller gamla. Att det ALLTID finns något att förfasa sig över; antingen är man för ung, för gammal, för fattig, för karriärsinriktad, har inte varit ihop tillräckligt länge, är singel, gay, bi, transa eller helt enkelt människa.

För min del är det ingen fråga om saken: Jag ska skaffa barn, såvida inga högre makter sätter stopp för det. Min åsikt är bara den att det KÄNNS SÅ SJUKT JOBBIGT att alla de där sakerna jag räknat upp ovanför här kan "användas mot mig":

"Ska hon inte plugga klart och skaffa fast jobb först?"; "Är hon inte väl ung?"; "Med Magnus, men jisses, hur TÄNKER de? De har ju inte alls varit ihop länge, GUD så naivt!"; "HUR ska det här gå, ett BARN, men då kan hon ju inte göra NÅGOT ALLS EFTERSOM LIVET SLUTAR SÅ FORT MAN FÅR BARN!".
(Observera att det inte är MIN åsikt att livet slutar när man får barn...)

Men som krönikören härom dagen sade: När det handlar om ungar och djur bryr sig folk mer än vanligt. Nu ska jag jobba. Imorgon ska jag piska socialbidragstagare, invandrare och vänsterpartister. Eller så inte.

Kommentarer
Postat av: Gustav

Men Lisa då! En bra skribent kräver sin läsare ;)

2008-02-28 @ 22:04:41
Postat av: Emme

Yeeah, här var det livat!

2008-02-28 @ 22:49:58
URL: http://emno.blogg.se
Postat av: Anki

Man skaffar väl barn då man känner att man e mogen no har råd med det och vet att man har möjlighet o försörja barnet, ge det den behöver och uppfostran...Det finns väl ingen särskild ålder för det , eller? okay tycker jag inte man ska vara för ung men inte för gammal heller....30? okay, visst, fina, men samtidigt e det bara kul om man kan få vara ung och ha barnasinnet kvar MED barnet oxå...Har själv en son på 1 år och fyller själv 25...väntar mitt 2:a barn nu...Jag klarar då det...=) //Anki

2008-02-28 @ 23:14:33
URL: http://mammaanki.blogg.se/?c=1204235991
Postat av: Tyhr

Det var ett intressant inlägg det tidigare, men tyvärr så är föräldrar generellt sett en korkad grupp som inte begriper sådana avancerade saker som "raljerande". Förstår vad du menar med att det alltid finns någonting som gör barn olämpligt. För ung, karriären, för gammal osv. vilket är enormt störande.

Förklara dig inte. Ignorera bara de som är för dumma för att förstå dig. Som undertecknad :)

2008-02-29 @ 14:54:44
Postat av: Katrin

En sanning jag såg på Efter tio: Folk ser numera barnskaffandet som ett projekt. Någonting man gör efter man utbildat sig och fått igång karriären och har stabilt förhållande. "Nu är jag 32 och nu ska jag skaffa barn." Och så går man HELT upp i det. Man shoppar dessutom snuskigt mycket skit kring barn och graviditet. Och så läser man Mama och är superosäker och överbeskyddande. Storstadsfenomen främst, ska tilläggas.

2008-03-02 @ 15:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0