Fejkade orgasmer = för att befästa det manliga egot?

Jag slösurfar - i vanlig ordning på Aftonbladet - och hittar följande länk, om Susanna Alakoski som nu släpper en bok om fejokorgasmer. Scrollar man ner till slutet på artikeln ser man två länkar, och naturligtvis klickar jag och läser. Den ena heter "Därför fejkar hon i sängen" och behandlar en undersökning i vilken fyrtiotvå procent av de tillfrågade kvinnorna mellan 18 och 35 påstår sig ha fejkat en orgasm. Trettio procent av dessa gör det av ren och skär tristess, för att de inte vill pippa längre. Jag har själv stött på tjejer vilka konstant fejkar, år ut och år in, eftersom de inte vill ge sin partner dålig självkänsla, alltså helt enkelt för att inte kränka hans kapacitet som älskare. Snacka om att gräva sin egen grav. Och snacka om att aldrig få utlopp för sin egen kåthet och sexualitet.

Men visst, jag har stött på killar som absolut tvärvägrar att tillfredsställa sin tjej på det sätt hon tycker är skönt. "My way or the highway" är resonemanget hos dessa killar, och allt annat är fult, äckligt och "så gör man inte". Upplysningsvis: Det är mycket man inte gör, vilket leder mig rakt in på den andra länken med rubriken "Sluta tänk, kvinnor - då får ni orgasm!".

Det finns - som sagt - hur mycket som helst man inte gör. I synnerhet inte om man är en fin flicka eller mammas gosse. Och jag tror mig förstå att det är den där mentala spärren som sätter gränsen för ens sexuella upplevelser. I artikeln står det helt enkelt att en man kan få en orgasm oavsett om de tänker under tiden, medan en kvinna har betydligt svårare att komma då tankeverksamheten sätter igång.

Det där med den kvinnliga orgasmen - eller försakandet av den - tror jag i mångt och mycket handlar om att vi tjejer sedan nästintill barnsben blivit indoktrinerade att det är mannens njutning och orgasm som går före vår. Duger vi tjejer inte i sängen är vi lätta att kasta bort, trots allt finns det fler fittor att dra över. Slå upp en Cosmopolitan, VeckoRevyn eller Frida (finns den kvar?) och läs om "122 sätt att tillfredsställa din kille" eller "Så får du höstsexet på topp". Artiklar i vilka det ytterst sällan fokuseras på den kvinnliga orgasmen. Såvida det inte handlar om att vi tjejer indirekt ska vara tacksamma över att vår partner faktiskt ställer upp och försöker tillfredsställa oss.

Tacka fan då för att tjejer blir uppriktigt förvånade och kanske till och med obekväma då det kommer en kille som genuint vill tillfredsställa henne. En kille som kanske inte fokuserar lika mycket på sin egen orgasm. Tilt i hjärnan, liksom. Det är ju inte så det ska vara, inte så vi lärt oss.

Jag tror att det kan vara en bidragande orsak till att tjejer fejkar: De klarar helt enkelt inte av att en kille anstränger sig för att göra det tillräckligt skönt för henne, och då måste de komma precis omedelbums för att inte utsätta denne stackars grabb för den ansträngning det är att få henne att komma. Varefter dessa tjejer direkt tar kuken i munnen och gladeligen suger i en kvart eftersom det trots allt är hans orgasm och inte hennes som räknas.

Så tror jag att det är.

Kommentarer
Postat av: ORGASMO

DOM(TJEJERNA) TROR VI BRYR OSS

2007-11-08 @ 18:29:59
Postat av: spaceylisie

*asg*

Precis vad jag menade, Orgasmo, PRECIS vad jag menade är orsaken till att tjejer fejkar. I pity you. Du kan inte ha det lätt med självkänslan.

2007-11-08 @ 18:31:31
URL: http://spaceylisie.blogg.se
Postat av: Farbaute

omg... jag måste oxo få skriva med stora bokstavar, får jag det? snälla snälla? JAG TROR INTE ATT TJEJERNA BRYR SIG OM DIG HELLER ORGASMO! DU ÄR KUNG PÅ DIN GREJ VA, ATT GE TJEJER ORGASM - ELLER HUR?

världen är full, helt klart full av _ _ _ _ _ _ _!

2007-11-09 @ 07:26:38
URL: http://vanheim.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0