Snön gör livet ljusare...

Ja, faktiskt. Hur mycket jag än vill ha vår nu måste jag tillstå att så snart snön hade fallit blev allt ljusare. Om inte annat märktes det väl när vi var på väg hem från Sthlm och kom till Borlänge: det var litet som att bli bländad. Bra, faktiskt, då det har varit ett helsike att köra bil kvällstid.

Och så är jag märkvärdigt ljus och lätt till sinnes: ringde nyss till min bank och frågade om de precis som SEB hade sådana där studentlån vilket de naturligtvis inte hade. Efter en stunds konverserande kom vi dock fram till att det nog inte skulle vara en omöjlighet ändå att få ett lån beviljat med tanke på att jag har inkomst från både CSN och från jobbet. Ska kika in litet senare och jag håller alla tummar jag har för att jag kan få till stånd ett bilköp inom kort. Det känns också bättre att ta ett helt vanligt lån än något special: räntorna brukar vara lägre på ett vanligt lån. Nå, funkar inte det får jag helt enkelt testa andra alternativ.

Jag vet hur snabbt jag svänger i humöret vid motgångar, så att vara nedslagen om några timmar räknar jag nästan med.

Nu är det dock helg. Helg helg helg och jag njuter av tanken. Om allt går som det ska hade jag tänkt lyxa till med en flaska vitt ikväll. Är verkligen hur sugen som helst på det!

Kommentarer
Postat av: figge

Om man ändå hade haft en flaska vitt... det enda vita jag får är all JÄVLA snö som fallit under natten.

2007-01-19 @ 16:47:38
URL: http://figgeh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0