Let's go to Helsinki...

...och kolla på Eurovisionfinalen, tycker tjejerna och jag tänker att "jaa... det kanske kunde vara en skojig grej att göra, men undrar om det är värt pengarna..." Och det kan jag säga att nej, det är det inte. Inte på långa vägar. Kollar man på priserna ser man ganska snart att detta är ett sådant event man skulle ha sparat till ÅR i förväg. Litet "utifall att" något av våra grannländer eller varför inte Sverige skulle få hålla Eurovisionfinalen. Men helt ärligt, om jag har niotusen kronor till övers, sådär, så spenderar jag nog de pengarna på annat än en event ticket in Helsinki där inte ens resa, boende och mat är inkluderat. Iofs FANNS det en biljett med rubb och stubb, till och med efterfest, men den kostade €2190 och det kändes litet överambitiöst, sådär...

Idag har varit en städdag och jag är inte klar ännu. Min mor får följa med tillbaka och hjälpa med gardiner och sådant ointressant. Dessutom har jag tiggt till mig ett gammalt sminkbord med tillhörande spegel, så nu är det dags att stuva in det i mors bil och dra mig hemåt stugan igen. Med hammare och spik i högsta hugg, då jag precis hittat två småhyllor att sätta upp över sängen.

Tjao tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0