Jag klarar liksom inte av grejen...

Grejen att vara tjej. Innan jag åkte till Island var jag ganska mullig, på gränsen till tjock. När jag kommer hem säger folk att jag är för smal. Åtta månader senare har jag gått upp två kilo och så får jag höra att jag börjar bli tjock, att det syns att jag gått upp i vikt. Jag orkar inte. När får man bli nöjd? Fortfarande är det storlek trettiosex som är basic, och 28 i jeans. Men nej, det är inte heller bra. Vad fan är bra och när ska jag duga?

Jag VET att det är inför mig själv jag ska duga, men jag gör det inte, och jag fattar grejen och nu ska jag sluta äta. Varför är jag så satans rädd för att kräkas?!

Varför, varför, varför kan jag aldrig bli nöjd med mig själv?

Och varför varför varför har jag inte självdisciplin nog att skaffa mig på gränsen till anorexia?

Tio kilo. Sedan ska jag sluta gnälla. Jag orkar inte vara människa i det här samhället.

Kommentarer
Postat av: figge

Om det är till någon som helst tröst så tyckte jag du aldrig var tjock. Du var normalbyggd, varken tjock eller smal.

2007-01-16 @ 15:13:54
URL: http://figgeh.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag trodde nästan att detta inlägget var ett som jag hade skrivit. Det kunde ha varit det. Jag är också en emetafob med massa konstiga tankar kring mig och min vikt.

Postat av: Hanna

Lisa! en anorexia varning ringer redan i mina öron... har ju en äldre syster som hållit på med det där och hey, det är ingen fin värld att leva i! Så tänk efter lite, du duger precis som du är!

2007-01-16 @ 17:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0