Fredrik-lista...

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? (Läs: förra året)
Japp.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år?
Hade inga, tror jag...

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Hmm... Det borde jag väl ha kommit ihåg??

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, peppar peppar...

5. Vilka länder besökte du?
Island.

6. Är det något du saknar år 2006 som du vill ha år 2007?
*ler* En massa saker... Nåja.

7. Vilket datum från år 2006 kommer du alltid minnas, och varför?
15/5. Då kom jag hem till Sverige igen och det var så jävla skönt!

8. Vad var din största framgång 2006?
Körkortet!

9. Största misstaget?
*asgarvar* Oh well, det finns ett par att välja på...

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Neej, inte nämnvärt tror jag...

11. Bästa köpet?
Det måste vara min überbilliga Ford.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Cigaretter, mat och bensin.

15. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Körkortet.

16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2006?
*ler brett* Bosson - You; Dixie Chicks - Not ready to make nice; Lars Winnerbäck - Mareld... På rak arm, alltså.

17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har nog varit mer deppad 2006 än på många, många år...

18. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat.

19. Vad önskar du att du gjort mindre?
Gått upp i vikt.

20. Hur tillbringade du julen?
2006? På jobbet.

23. Hur många one night stands?
*funderar* Vad räknas som sådana då...? Jag har då tre stycken jag gärna vill föra in på listan som sådana, men verkligheten säger nog annat, men onödighetsfaktorn och det kassa i dem säger verkligen ine night stands...

24. Favoritprogram på TV?
Desperate Housewives.

25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Neej, tror jag inte...

26. Bästa boken du läste i år?
Svårt, svårt... Jag läser så mycket!

27. Största musikaliska upptäckten?
Öhrrm...

28. Något du önskade dig och fick?
Japp.

29. Något du önskade dig men inte fick?
In deed.

30. Årets bästa film?
Hur ska man minnas det?!

31. Vad gjorde du på din födelsedag 2006? Hur många år fyllde du?
Minns inte... Fyllde 23.

32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Klart det gör!

33. Hur skulle du beskriva din stil år 2006?
Jag får väl säga som Paris Hilton: just me...

34. Vad fick dig att må bra?
Jobbet, familjen, vänner...

35. Vilken kändis var du mest sugen på?
Colin Firth.

36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Ingen alls.

37. Vem saknade du?
*suckar*

38. De bästa nya människorna du träffade?
Har inte tänkt så...

39. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Lita på magkänslan!!

40. Citera en sångtext som summerar ditt år:

Det är sensommar Sverige
Jag är på väg härifrån
Jag kan inte förklara
Jag stänger av telefonen
Ner faller löven
och bladen blir mull
Jag kanske åker till Island
Jag kanske super mig full
Jag är för fattig för London
Jag är för tyst för LA
Det finns en anda i Dublin
men den är skadlig för mig

Jag glider ifrån allt
Vad var jag en gång?
Jag förlorar mitt fokus
Vad drömde jag om?
Jag har lånat av banken
Jag har säkerhetsdörr
Jag skulle aldrig få säga
Att det var enklare förr
Jag ser mig i spegeln
Det är en dålig dag
Är det honom jag känner?
Är det han som är jag?

/Lasse W - Mareld

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Sånt här älskar jag...knycker listan till min egen sida...hoppas det inte svider allt för mycket...

2007-01-12 @ 19:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0