För drygt ett år sedan...

...var jag tvungen att läsa "Fittstim", och i texten skriven av Jonna Berg hittade jag följande ord och då tyckte jag att de var sanningar. Om de är sanningar nu vet jag inte, men hur som är det tänkvärda rader!

"'En egen ö', vill inte alla vara det? Jag vill det i alla fall. Det är klart, det är tryggare att vara fastland och inte skilja sig för mycket från andra, men det är garanterat tråkigare. Vågar du vara din egen ö så får du säkert ta lite skit då och då, men du har antagligen mycket roligare och har lättare att bli drottning över ditt eget rike. En egen ö har sin egen plats på kartan, den har ett eget utseende, egna förutsättningar och den flyter inte in i någonting annat, den har egna gränser.

Och det är mycket lättare att skapa sina egna lagar och leva efter dem. Tycker du att det är helt okej att inte vara perfekt, att ligga över din idealvikt, att ha några one-night-stands, att inte alltid vara behaglig så är det okej, du bestämmer själv. Att vara sin egen kostar lite, men det är alla gånger värt det, och du behöver inte falla in i någon trist klichébild av hur ditt liv och du själv ska vara."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0