Biljakten fortsätter...

Nej, det blev ingen bil igår, av de två jag kikade på. Dels den där Toyotan, men please, jag och en sportbilsmodell typ? Nej. Jag som är kombin personifierad. Testade också ngt med en Vento (?) men det var nog mer mor, styvfar och grannen som pushade på den, så när de upptäckte ngt med vatten i oljan (??) och därmed avgjorde att jag inte skulle ha bilen grät jag inte floder. Vi klickade inte riktigt, jag och den. Så, idag blir det en titt på (skrik inte nu) en Ford Mondeo, en Audi och ett besök på bilaffären i Borlänge som har Sveriges sämsta radioreklam. Jag är verkligen så fruktansvärt okunnig när det gäller bilar; ser den okej ut inuti så är det väl en bra bil, tänker fröken. Och vet samtidigt att det tyvärr inte är så lätt.

Men kan någon vänlig själ berätta för mig vad det är för fel på Ford egentligen? Alla rynkar på näsan eller skriker rakt ut "nejförihelvete" men ingen berättar vad problemet är?! Vad som är problemet med min Scorpio vet jag ju, men den hade jag ju inte räknat med längre än till april ändå, så att den dog nu var bara litet tidigare än beräknat...

Nu är min mor på ingång. Hon ska få kaffe innan vi kollar på Forden.

Kommentarer
Postat av: matte

tja .. en äldre ford är nog hyggligt me bil för pengarna ..lika så opel kanske ... men varför nämner du alldrig Saab? en 900 av nya generationen ..typ -95 kanske

2007-01-22 @ 10:53:00
Postat av: Lisa

Nej, jag vill inte ha en SAAB modell äldre. En nyare, kanske, men inte en 900, 9000 eller liknande. Om man får vara så pass kräsen alltså? ;)

2007-01-22 @ 12:37:53
URL: http://spaceylisie.blogg.se
Postat av: matte

Tss ... kräsen är man bara om man vill ha det bästa ;)

2007-01-23 @ 09:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0