Anorexia, GI, Atkins och Viktväktarna...

Och jag kan inte begripa hur jädra motsägelsefulla Aftonbladet är. Till exempel. Innan jul var det kampen mot klimathotet och nu ska de bekämpa anorexia, allt medan de två klick bort har sida efter sida innehållande träningstips, olika dieter, "Så tappar du fem kilo innan vilken helg det nu kan vara" och så vidare. Och chockbilder på fru Beckham, Nicole Richie och Gud vet vem mer av alla Hollywoodkändisar som blivit så smala. Jag har tänkt mycket på det där; ser jag någon på TV eller i en tidning som INTE är så smal reagerar jag och funderar över hur i helvete de har lyckats få sina jobb trots att de så solklart är mulliga. Men Lisa, för faan, hjälp!

Om du tänker efter nu, lilla fröken, så inser du ganska snabbt att Victoria Beckham faktiskt är sjukligt smal och likaså Nicole Richie. Lik förbannat är det dessa tjejer som blir stilikoner i mångt och mycket, så pass att jag inte ens reflekterar över att de är så små, så små.

Men faktum kvarstår: nöjd kommer jag nog inte att bli innan jag fyllt trettio, trettiofem och insett att jag har ett annat värde än det min kropp utåt säger. Och hur lätt är det att inse?

Apropå allt det här ska jag byta om nu och pysa iväg till Leksand för att träna. Nu måste jag få träningsrutin igen. Det får mig att må mycket, mycket bättre!

(Och förresten är Katrin tillbaks i bloggsfären! Rekommenderas!)

Kommentarer
Postat av: sussie

bra skrivit :)

2007-05-05 @ 22:49:36
Postat av: Anonym

håller med dej

2007-05-11 @ 15:05:14
Postat av: Faye

helt rätt

2007-12-31 @ 01:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0